zdrowiej
kurs językowy dla firmy

Fitness końskie

Fitness kluczem do zdrowia

Podwaliny pod rozwój fitnessu położył amerykański doktor dr Kenneth Cooper. Twórca programów kondycyjnych dla kosmonautów wypracował wyjątkowy zestaw ćwiczeń aerobowych, ażeby system był zdolny pobierać wystarczające ilości tlenu i zarazem mógł unikać okresów niedotlenienia. Miało to miejsce w latach siedemdziesiątych XX wieku. Ćwiczenia te są więc pewne i efektywne. Dzisiaj stały się niezmiernie znane na całym świecie. Najlepiej wykonywać je w większej grupie w rytmie ukochanej muzyki rozrywkowej. Fitness jest nadal na czasie szczególnie dla zdrowia oraz urody.Trening czyni mistrza ! Trzeba przyjąć sobie cel, niezależnie od tego czy będzie to polepszenie terapii po urazie, wzmocnienie kręgosłupa, zgubienie paru nadprogramowych kilogramów, sposób spędzenia wolnego czasu z przyjaciółmi lub poprawienie nastroju. Fitness konserwuje, starczy tylko dodać właściwą dietę a przy tym rozpisać plan treningów. Optymalny wysiłek najlepiej wykonywać minimum trzy razy w tygodniu przez przynajmniej 30 minut tak aby puls wzrósł do 130 uderzeń na minutę. Są to zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Lepiej rozpocząć od zrobienia subiektywnego tygodniowego planu treningowego. Można ćwiczyć samemu lub w grupie w zależności od preferencji. Na każdej siłowni są instruktorzy, którzy poradzą najlepiej jak potrafią. Najważniejsze, ażeby nie rezygnować z przyjętego celu. Na każdej siłowni są przystępne strefy kardio, funkcjonalna a w dodatku siłowa. Trenować można także w wodzie lub w domowym zaciszu. Wtedy nie stoimy w korkach oraz nie marnujemy czasu, żeby dojechać na miejsce. W zamian tego pół godziny dłużej można poświęcić treningowi przy ulubionej muzyce. Zajęcia grupowe z trenerem dają niezłą motywację, wówczas inni ustanawiają nam tempo. Indywidualny trening dopuści zdecydować na których partiach mięśni chcemy się bardziej skupić. Czas postawić na kreatywność i po prostu ćwiczyć ! Starczy tylko 30 minut dziennie minimum trzy razy w tygodniu, by zrobić krok ku lepszej przyszłości. Sztuka lekarska od lat bada wpływ aktywności fizycznej na zdrowie a także długowieczność. Należałoby również zbadać wiek metaboliczny, innymi słowy faktyczną kondycję organizmu, nierzadko odbiegającą od wieku metrykalnego. Ważną rolę grają telomery. Są to elementy chromosomów, które strzegą je przed nadwyrężeniem w trakcie kopiowania. Gdy komórka ulega replikacji, telomer ulega skróceniu. Siedzący tryb życia jest więc niezwykle alarmujący dla zdrowia, sprzyja powstawaniu zawałów,udarów a przy tym innych chorób. Dlatego też wysoki lub umiarkowany poziom aktywności fizycznej zabezpiecza organizm przed mechanizmem nazbyt szybkiego skracania telomerów. W efekcie obniża się wiek metaboliczny. Wobec tego fitness jest kluczem do zdrowia.


Możliwość komentowania jest wyłączona.

dofinansowanie na szkolenia, dofinansowanie dla firm, dofinansowanie do szkoleń, dofinansowanie dla firm, dotacje na szkolenia